Wednesday, June 13, 2012

Mimpi Tidak Akan Menjadi Realiti


Jika dunia
Aku yang punya 
Akan kuhiaskan 
Sepasang sayap putih dan berseri..

Untukku kemudi
Sepanjang masa 
Tanpa kecewa 
Bertemankan bintang yang setia..

Bagaikan puteri 
Kisah khayalan 
Yang hidupnya suci dan sempurna..

Tapi sayang 
Hanyalah impian 
Bulan tak bisa tumbuh ditaman 
Dan
Bila mentari datang 
Pulanglah segala kenyataan..



Perempuan vs. Wanita

Perempuan yang perasan cantik akan menggedik dengan lelaki,
Perempuan yang perasan cantik akan suka membuka auratnya,
Perempuan yang perasan cantik akan mula make up tebal-tebal,
Perempuan yang perasan cantik akan tunjuk semua gambarnya pada lelaki,
Perempuan yang perasan cantik akan merasakan dirinya paling 'cute',
Perempuan yang perasan cantik akan rasa diri dia paling ramai peminat,

Sedangkan HAKIKAT KECANTIKAN wanita ialah:

♥ Muslimah yang cantik tidak akan menggedik dengan lelaki, ♥
♥ Muslimah yang cantik tidak akan membuka auratnya, ♥
♥ Muslimah yang cantik tidak perlu make up tebal-tebal, ♥
♥ Muslimah yang cantik tidak akan tunjuk wajahnya pada lelaki bukan mahram, ♥
♥ Muslimah yang cantik akan sentiasa rasa dirinya biasa-biasa saja, ♥
♥ Muslimah yang cantik akan merasa terhina apabila dirinya dikelilingi 'kumbang', ♥


Tuesday, June 12, 2012

Aku memilih....


Aku tidak memilih cinta yang penuh dengan airmata,
tetapi aku memilih cinta yang sederhana dan apa ada nya...

Aku tidak memilih lelaki yang banyak dipuja wanita,
namun aku  memilih si dia yg dekat dengan tuhan-Nya..

Aku tidak memilih lelaki yang pandai merangkai kalimat indah,
tetapi aku memilih lelaki yang selalu menyelitkan namaku dalam doa-doa kudusnya..

Tuhan,
bantulah hambamu untuk mempertahankan Taqwa...
Untuk menjaga hatiku,
labuhkanlah pada Lelaki yang sangat mencintai-Mu.



Monday, June 11, 2012

Risik Merisik Kerisik :p

.: Assalamualaikum Semua :.

First of all, saya nak cakap yang saya dah habis belajar!!! Yeay!! Doakan supaya result final exam saya haritu ok semuanya.. This is the beginning of my life.. Fuhh.. Sangat jauh lagi perjalanan hidup saya.. After this nak kerja, kumpul asset selagi boleh, balas jasa parents n family saya, buat semua orang happy, and mestilah nak kahwin....... Hehe.. Sebut pasal kahwin kan, ni saya nak cerita pasal merisik..

Minggu lepas, kakak saya yang sulong sudah dirisik oleh seorang jejaka yang tampan lagi bergaya.. Errrr... Encik bakal husband along, sile belanja topup sebab saya dah bagi credit kat awak ni :p..

Majlisnya simple jek.. Rombongan pihak lelaki hanya diwakili oleh 10 orang dan pihak perempuan pula hanya ahli keluarga terdekat yang dijemput. Kalau nak jemput semua, habis meletop lah rumah saya yang comel ni.. Pihak lelaki membawa 4 dulang hadiah (bukan hantaran tau, sebab ni bukan bertunang), dan dibalas pula dengan 3 dulang dari pihak kami.

Ni antara gambar-gambar yang sempat saya snap masa majlis tu.. Cekidoutt...

 Ni time tetamu baru sampai..

 Ni la bakal suami kakak saya :)

 Ni hadiah dari pihak lelaki..

 Along nervous.. :p

Tak teragak-agak tu.. Dapat cincin teros usha..

Hopefully, majlis pernikahan nanti berjalan seperti yang dirancang.. Saya doakan semoga mereka berdua ni berkekalan dan berbahagia hingga ke anak cucu.. Ameen.. :)

Thursday, May 24, 2012

Final Battle

As we go on
We remember
All the times we
Had together
And as our lives change
From whatever
We will still be
Friends Forever

So if we get the big jobs
And we make the big money
When we look back now
Will our jokes still be funny?
Will we still remember everything we learned in school?
Still be trying to break every single rule
Will little brainy Bobby be the stockbroker man?
Can Heather find a job that won't interfere with her tan?
I keep, keep thinking that it's not goodbye
Keep on thinking it's a time to fly

Still remember the lyrics of the Graduation song by Vitamin C? This song is so meaningful and deep from my humble heart, I feel so touch and it makes me want to cry heavily. Anyone, please lend me your shoulder :( 

I'm now having my final examination for my final semester or should I call it as the final battle? My first paper just now was Constitutional Law II. Sighh.. Why on earth I'm still taking the 2nd year's subject? This happen due to the changes of my study plan and my next paper will be on this Sunday, Jurisprudence. Again, not a final semester's subject? Yeah, it is all because of the changes of my study plan :(.. 

My stuffs!! Oh my, how am I going to pack my stuffs?? I think my Mama needs to rent a lorry with 16 tyres to bring back my stuffs to our home because there are lots of thingsssssssssssssssssssssss in my lovely room. Mama, Abang, Bff please help me pack my stuffs.. I'm seriously serious.. Please..

After I finish my study, InsyaAllah I will start doing my chambering immediately after the Eid and will be doing corporate law in Messrs Azwar & Associates. I want to rest and take a  long holiday until I faint. Haha. Now, the problem is, I still cannot find any house to rent!! Sob2.. T_T... 

For my Mama, Abah, Along, Angah, Uda, Abang, Wahida, friends and beloved readers please pray for the best for your 'manja + mengada-ngada daughter, sister, girlfriend, 'orang rumah' and friend.. So many titles huh? :) I really hope that I can graduate with flying colours.

Again, I will miss the memories, my friends, the lecturers and the foods in 'UIA Tercinta'. To my friends, I hope that we will achieve our dreams and be a person who people needs in the society. Please do not forget  me when you already on the top of the world because I will never forget my friends especially my beloved BFF (Ateen, Siti, Tiq, Aqma and Iqlima).. Love you guys so much. And for the readers, thank you for reading this entry and please pray for me.. 

Final battle. Fuh. Pray for me..

 One day, we will be here.. InsyaAllah..


My family.. From left: Along, Angah, Abah, Mama, Wahida and Uda..

  My lovely Bff.                    

From left: Siti, Ateen, Tiq, Aqma and Iqlima.. 

Till then.. Salam..

Tuesday, May 22, 2012

~ CT Glider ~

Hari ini saja-saja jek bosan-bosan nak upload gambar sugar glider kesayangan.. Nama dia Nur Siti.. Di pendekkan jadi ct cute.. Ni lah antara gambar-gambar naughty dia.. :)


Ct nak terbang dalam domo..

"Mummy! I want this!!"

"Apa tengok-tengok?? This is my territory!"

"Mama lapar ya? nah ambil lah makanan Ct, kita share:)"

Ni kereta ct :)

Sleeping beauty :)

Mengintai mama dia dari dalam tempat tido dia (domo)

"Mama, ct nak hp jugak pleaseee :)"

Busy makan menggunakan tangan..

"Ni rumah baru ct.. Please do not disturb.."

Ct nak duit jek tahu. Mata duitan sungguh anak saya ni lah.. =.="

So, for those outside there yang teringin nak memelihara haiwan seko ni, silalah berbuat demikian dengan segera. Sebab haiwan ni sememangnya boleh jadik teman kita dikala sunyi, suka mahupun duka.. Chewahh..  Ok, pendek jek entry kali ni, sebab entry ni ditulis dikala saya sedang stress tahap gaban which can leads to kepala meletop. Boom!! Bye2.. Tq :)

Monday, November 7, 2011

~nilai persahabatan di hujung jari~

Bila ditanya bb pin,
Saya tunduk malu,
Bila ditanya tentang wifi,
Saya diam buat tak tahu,
Bila diminta check in,
Saya diam membisu..

Bak kata seorang sahabat nilai persahabatan terletak dihujung jari bukan lagi menggunakan tuturkata dan budi bahasa......
Saya masih percaya pada cara persahabatan kuno, tanpa teknologi, tanpa subsidi, tanpa kroni, tanpa iluminati, sahabat saya tetap dihati, bukan bilangan tweet yang jadi ukuran, tetapi nilai diri antara sahabat yang jadi pegangan......
ikhlas dari rakanmu yang pakai phone tanpa bb pin apatah lagi whatsapp serta online facebook pakai pc kuno..



credit to Muhammad Afiq Farhan a.k.a adik fatin for this ayat yang sangat menusuk kalbu:)